ラベル

2023年5月10日水曜日

今日の私の涙腺(リッチモンド・フレンドリー) / My lacrimal gland of the day (Richmond Friendly)

 我がリッチモンド・フレンドリーの今日のミーティングのテーマは「母の日」でした。

どのトーストマスターズ・クラブでも「即興スピーチセッション」というものがあるのですが、そこで今日のお題は、メンバー自身のお母さんとの思い出などでした。

 

いや~、これが、メンバーたち、本当に親孝行で、どれだけお母さんのことを感謝しているか、どれだけ母の日に親孝行をするのか、聞いてるこっちが涙腺が崩壊しそうな感動ストーリーのオンパレードでした。

 

聞いてるこっちは、「あ~、泣きそう~!」と、ぐっと涙をこらえてるというのに、画面を見ると、皆けろっとしていて、カナダ人(厳密に言うと、メンバーはチャイニーズ、インド人、フィリピン人、韓国人なのですが)の涙腺の強さを思い知らされました。、、、とも言えるし、どんだけ私が涙もろいのか、思い知らされた、とも言えます。

 

最後に「皆で今日のミーティングの感想を言い合いましょう。」という場面でそのことを言ったら、皆に苦笑されました。笑。

 

、、、と、今日も楽しく、皆の温かい人間味を感じさせられたミーティングでした。

 

我がリッチモンド・フレンドリーはいつでもゲストを歓迎します。ご興味がある方はこちらまで英語でご連絡ください。

richmondfriendlytoastmasters@gmail.com

活動時間:水曜日 1115分から約1時間30分(日本時間)

https://www.facebook.com/richmondfriendly 

 

The theme of our Richmond Friendly meeting today was 'Mother's Day'.

Every Toastmasters club has an 'impromptu speech session', where today's topic was the member's own memories of their mother.

 

They told us how much they appreciate their mothers, and there was a parade of touching stories that almost made our teary eyes burst.

 

As I listened to them, I thought, "Oh, I'm going to cry!” I was reminded of the strength of the Canadian (to be exact, the members are Chinese, Indian, Filipina, and Korean) lacrimal gland. I could also say that I was reminded of how tearful I am.

 

I was amused by the warmth and humanity of everyone at the meeting.

 

Our Richmond Friendly always welcomes guests.  If you are interested, please contact us in English at;

richmondfriendlytoastmasters@gmail.com

Activity time: Every Tuesday at 19:15 for approx. 1.30 hours (Richmond time)

https://www.facebook.com/richmondfriendly

いろいろランキングに参加してます。⇓ クリックしていただけると励みになります。

我参加了各种排名。 ⇓ 如果你点击链接,我们将受到鼓励。

にほんブログ村 海外生活ブログ 海外留学(アメリカ・カナダ)へ
にほんブログ村

カナダランキング

 

0 件のコメント:

コメントを投稿